Цифровізація України, або навіщо українцеві потрібен КЕП?
Життя має тривати, бізнес працювати, а люди продовжувати отримувати послуги, купувати товари та задовольняти свої потреби. Попри всі труднощі, наша країна сучасна та прогресивна, адже практично кожен може скористатися більшістю сервісів просто сидячи вдома. Зокрема, багато послуг онлайн можна отримати й від держави, але для цього потрібно мати КЕП.
Сьогодні електронний підпис стає незамінним помічником в отриманні багатьох онлайн-послуг для кожного громадянина. Але давайте з’ясуємо детальніше що таке КЕП та чому його варто мати?
Що так КЕП?
КЕП — це по своїй суті цифровий аналог власноручного підпису, що дає змогу ідентифікувати особу, а також надає електронним документам юридичну силу. Саме КЕП відкриває користувачеві будь-які двері державних послуг та дозволяє оформляти довідки, подавати документи на оформлення ФОП чи шлюбу, просто сидячи вдома.
То які різновиди КЕП існують і який обирати?
КЕП може зберігатися на фізичному захищеному носієві (токен чи флешка), або ж є більш сучасний варіант — хмарний ЗН. Хмарний підпис — це кваліфікований електронний підпис, який зберігається не на персональному комп’ютері, токені або флешці, а на сервері провайдера. Прикладом такого захищеного носія є CloudKey.
Основні переваги CloudKey для користувача:
- немає потреби купувати фізичний захищений носій;
- жодних ризиків загубити ключ внаслідок втрати або виходу з ладу захищеного носія;
- доступ до ключа 24/7 з будь-якого пристрою;
- низька ціна;
- повністю відповідає вимогам українського законодавства;
- зручний у використанні, адже поставити підпис можна просто зі смартфона.
Хмарний захищений носій CloudKey створений для того, що максимально економити дорогоцінний час кожного користувача на всіх етапах — від оформлення ЗН до щоденного використання. А ще зберігання КЕП на хмарному захищеному носієві дешевше за купівлю токенів.
Сьогодні кожен, хто має хмарний чи традиційний КЕП від ЦСК “Україна”, може скористатися ним для отримання різноманітних довідок та необхідних документів, значно заощадивши свій час.
Де вам необхідний КЕП?
Погодьтесь, що якщо раніше електронний підпис був чимось загадковим і створеним чисто для бізнесу, то зараз КЕП стає потрібен кожному користувачеві, хто хоче легко користуватися держпослугами, економити свій час чи просто бути в тренді диджиталізації.
Відкриття ФОП
Тож, вам точно знадобиться КЕП, якщо ви вирішите зареєструватися як фізична особа-підприємць (надалі – ФОП). Відкрити ФОП у нашій країні зараз простіше, ніж замовити доставку з ресторану.
Для цього вам потрібно виконати кілька простих дій:
- зареєструйтесь за допомогою КЕП у «Дія», якщо ви ще цього не зробили;
- далі у своєму електронному кабінеті оберіть послугу та заповнити електронну заяву на реєстрацію ФОП.
Все, ваша заявка прийнята, залишилось зачекати її підтвердження і ви офіційно ФОП. Також вам точно згодиться КЕП для подальшої підприємницької діяльності.
Електронний кабінет водія
Зареєструватися в електронному кабінеті також можна за допомогою КЕП. Там кожен водій має змогу зручно та легко відстежувати усю інформацію щодо адмінпорушень і штрафів, а також оплачувати їх. А ще у е-кабінеті можна скористатися наступними послугами: замовити обмін або відновлення посвідчення водія; верифікувати дані як українського посвідчення, так і міжнародного; замовити індивідуальні номерні знаки; перевірити інформацію щодо накладених обтяжень на транспортний засіб тощо.
ДРАЦС
Державна реєстрація актів цивільного стану теж здійснюється за допомогою КЕП. Колись, щоб подати заявку на шлюб та обрати бажану дату реєстрації, молодятам потрібно було вистояти багатогодинну чергу. Тепер подати заявку можна сидячи вдома буквально за кілька хвилин. Понад те, прогрес дійшов до того, що нині й одружитись можна теж онлайн.
Окрім заяв на реєстрацію шлюбу, оформити онлайн, маючи КЕП, можна й будь-які інші зміни актів цивільного стану: народження і походження, а також смерті фізособи; зміни імені; розірвання шлюбу.
Це дуже зручно, адже якщо, наприклад, у вас народився малюк, ви можете легко подати документи для оформлення свідоцтва про народження онлайн, зекономивши свій час та дорогоцінні нерви.
Нарахування та оформлення е-пенсій
Пенсія онлайн дозволяє майбутньому пенсіонеру не відвідувати особисто Пенсійний фонд України (ПФУ) задля нарахування пенсії. Маючи електронний підпис, ви можете завчасно подати усі потрібні документи у електронному вигляді для розрахунку і призначення пенсії. Зробити це можна на вебпорталі електронних послуг ПФУ.
Для цього потрібно: зареєструватись на сайті ПФУ; заповнити анкету, додавши до неї завантажені документи, та, засвідчивши її своїм КЕП, натиснути “Відправити”. Далі потрібно дочекатися СМС-повідомлення щодо опрацювання поданих документів.
HELSI
Зараз запис до лікаря, медкартка, е-рецепти та план лікування доступний у вашому смартфоні.
Робота лікарів, завдяки цифровим технологіям стає більш ефективною та зручною, адже вся інформація щодо здоров’я кожного пацієнта у доступна у е-вигляді за один клік.
Не менше зручним є портал і для пацієнтів, адже, маючи електронний підпис, можна онлайн: записати себе або членів родини на прийом до лікаря, обравши зручний час; мати цілодобовий доступ до особистої медкартки; отримувати миттєво результати діагностики й аналізів у кабінеті пацієнта; а також отримати доступ до усіх призначень та е-рецептів, які можна одразу ж дистанційно переслати до обраної аптеки для замовлення ліків.
Kyiv Smart City
Інноваційна платформа Kyiv Smart City створена, щоб об’єднати киян, бізнес та владу у прагненні створити зручне та комфортне для життя місто. Так, маючи КЕП, кожен громадянин може реєструвати та подавати власні проєкти з облаштування громадських місць Києва в рамках голосування із розподілення громадського бюджету. Також кожен користувач платформи може брати участь у голосуванні за вподобаний проєкт. Зокрема, останнім часом актуальним для киян є голосування за перейменування вулиць Києва, де кожен може лишити свій голос за вподобаний варіант нової назви для своєї вулиці. Для цього потрібен тільки КЕП і кілька хвилин часу.
Також на вебресурсі можна зареєструвати свого домашнього улюбленця, і якщо він раптом загубиться — власника швидко знайдуть за QR-кодом. Є також електронний запис до дитсадка, електронні петиції до Київради і багато інших можливостей.
Тепер, просто маючи КЕП, кожен містянин може сам брати участь у покращенні умов проживання в місті, висувати свої проєкти, бути активним громадянином та долучатися до реалізації реформ.
Державний земельний кадастр
Кожен власник КЕП на порталі може просто та швидко отримати низку е-послуг: довідки, витяги та відомості щодо земельних ділянок тощо. Наприклад, якщо вам потрібно продати приватний будинок з прибудинковою територією і отримати витяг з техдокументації про нормативно грошову оцінку землі — просто авторизуйтесь у особистому кабінеті на сайті держкадастру за допомогою е-підпису й отримуйте витяг у електронному вигляді, без черг та поїздок до установи.
Як бачите, життя може бути простішим, а ті послуги, що раніше потребували чимало часу та зусиль, зараз можна отримувати онлайн. З кожним роком Україна все більш стрімко рухається в бік повної диджиталізаціі, а КЕП — це ключ, що відкриває кожному громадянинові розширені можливості та легке користування державними послугами вже сьогодні.
Взаємодія з державою може бути простою та приємною завдяки КЕП та онлайну.
Тому, якщо ви ще не маєте свого КЕП? Це можна дуже легко виправити! Якщо ви перебуваєте у Києві, приходьте до нас в гості і наші фахівці допоможуть вам обрати свій формат КЕП. Для відвідування просто зареєструйтесь, заповнивши онлайн-форму.
Для жителів інших регіонів у нас є представництва по всій країні. Просто оберіть на сайті найближче до вас відділення та зателефонуйте до нього, щоб домовитись про візит.
Детальніше про те як швидко та безпечно отримати захищений носій читайте у нашому попередньому матеріалі: Як безпечно отримати КЕП?
Ще більше інформації про можливості хмарного захищеного носія CloudKey читайте тут.
ЦСК «Україна» дбає про ваш час та допомагає отримувати всі необхідні послуги онлайн, використовуючи кваліфікований електронний підпис.