Види е-підписів для ПРРО та як їх зареєструвати у ДПС
З появою програмних РРО (ПРРО) в українському законодавчому полі у бізнесу з’явилась альтернатива традиційним касовим апаратам і можливість обирати сучасний онлайновий диджитал-інструмент для проведення розрахункових операцій.
У ПРРО авторизація відбувається за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП), котрий видає акредитований державою кваліфікований надавач електронних довірчих послуг ЦСК “Україна”. Зазначимо також, що днями уряд дозволив використовувати для ПРРО, наряду з КЕП, удосконалений електронний підпис та/або удосконалену електронну печатку (як спрощеного варіанту) для оформлення розрахункових документів та передачі їх до фіскального сервера ДПС. Тож надалі у статті будемо використовувати термін — електронний підпис.
Які існують види електронних підписів (е-підписів) для ПРРО, як зареєструвати їх у податковій, що за функції вони виконують та чим відрізняються — розберемо у нашій статті.
Два види е-підписів для ПРРО
- 1. Касир або старший касир — кваліфікований електронний підпис або удосконалений електронний підпис уповноваженої особи
- 2. Печатка для ПРРО — кваліфікований електронний підпис печатки або удосконалений електронний підпис печатки підприємства
Вартість кожного з них складає 166 грн на рік, або — 331 грн за два роки.
Функції е-підписів для ПРРО
За допомогою обох видів КЕП або удосконаленого електронного підпису для програмних РРО касир може
- відкривати та закривати зміни;
- реєструвати е-чеки на сервері ДПС;
- надсилати Z-звіт;
- формувати чек-повернення товару (видатковий чек);
- скасовувати останню розрахункову операцію — формувати чек сторнування.
Чим відрізняються електронний підпис касира або старшого касира від електронного підпису печатки для ПРРО?
Електронний підпис касира/старшого касира (уповноваженої особи) є іменним — з прізвищем, ім’ям та по батькові, закріпленим за конкретним касиром, виданим йому особисто за пред’явленими документами кваліфікованим надавачем електронних довірчих послуг. Відповідно використовувати цей вид підпису у роботі з касою може лише його власник. Це суттєво полегшує моніторинг бізнес-процесів, адже легко можна з’ясувати, який саме працівник продав конкретний товар і коли це було зроблено.
Печатка для ПРРО (електронний підпис печатки підприємства) реєструється на саме підприємство і її перевагою є те, що вона універсальна. Тобто її можуть використовувати у роботі з касою усі касири, які працюють у магазині чи кафе позмінно.
Як отримати електронний підпис для ПРРО?
З покроковим алгоритмом детально ви можете ознайомитися у нас на сайті, перейшовши за посиланням.
- Сформуйте та оплатіть рахунок.
- Зберіть пакет потрібних документів, попередньо ознайомившись з їх переліком.
- Створіть заявки на електронний підпис онлайн.
- Отримайте свій електронний підпис для ПРРО в одному з наших представництв, що найближче до вас.
Як зареєструвати електронний підпис для ПРРО у ДПС?
Щоб зареєструвати електронний підпис, який буде використовуватися у роботі з касами ПРРО, потрібно заповнити та подати Повідомлення J(F)1391801 до контролюючого органу. Детальніше, як це зробити — за посиланням.