Види е-підписів для ПРРО та як їх зареєструвати у ДПС

З появою програмних РРО (ПРРО) в українському законодавчому полі у бізнесу з’явилась альтернатива традиційним касовим апаратам і можливість обирати сучасний онлайновий диджитал-інструмент для проведення розрахункових операцій. 

У ПРРО авторизація відбувається за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП), котрий видає акредитований державою кваліфікований надавач електронних довірчих послуг ЦСК “Україна”. Зазначимо також, що днями уряд дозволив використовувати для ПРРО, наряду з КЕП, удосконалений електронний підпис та/або удосконалену електронну печатку (як спрощеного варіанту) для оформлення розрахункових документів та передачі їх до фіскального сервера ДПС. Тож надалі у статті будемо використовувати термін — електронний підпис.

Які існують види електронних підписів (е-підписів) для ПРРО, як зареєструвати їх у податковій, що за функції вони виконують та чим відрізняються — розберемо у нашій статті.
 
Два види е-підписів для ПРРО 

  1.      1. Касир або старший касир — кваліфікований електронний підпис або удосконалений електронний підпис уповноваженої особи
  2.      2. Печатка для ПРРО — кваліфікований електронний підпис печатки або удосконалений електронний підпис печатки підприємства 

Вартість кожного з них складає 166 грн на рік, або — 331 грн за два роки.

Функції е-підписів для ПРРО
За допомогою обох видів КЕП або удосконаленого електронного підпису для програмних РРО касир може

  • відкривати та закривати зміни;
  • реєструвати е-чеки на сервері ДПС; 
  • надсилати Z-звіт;
  • формувати чек-повернення товару (видатковий чек);
  • скасовувати останню розрахункову операцію — формувати чек сторнування. 

Чим відрізняються електронний підпис касира або старшого касира від електронного підпису печатки для ПРРО?
Електронний підпис касира/старшого касира (уповноваженої особи) є іменним — з прізвищем, ім’ям та по батькові, закріпленим за конкретним касиром, виданим йому особисто за пред’явленими документами кваліфікованим надавачем електронних довірчих послуг. Відповідно використовувати цей вид підпису у роботі з касою може лише його власник. Це суттєво полегшує моніторинг бізнес-процесів, адже легко можна з’ясувати, який саме працівник продав конкретний товар і коли це було зроблено.

Печатка для ПРРО (електронний підпис печатки підприємства) реєструється на саме підприємство і її перевагою є те, що вона універсальна. Тобто її можуть використовувати у роботі з касою усі касири, які працюють у магазині чи кафе позмінно. 

Як отримати електронний підпис для ПРРО?
З покроковим алгоритмом детально ви можете ознайомитися у нас на сайті, перейшовши за посиланням.

  • Сформуйте та оплатіть рахунок. 
  • Зберіть пакет потрібних документів, попередньо ознайомившись з їх переліком. 
  • Створіть заявки на електронний підпис онлайн.
  • Отримайте свій електронний підпис для ПРРО в одному з наших представництв, що найближче до вас.

Як  зареєструвати електронний підпис для ПРРО у ДПС?
Щоб зареєструвати електронний підпис, який буде використовуватися у роботі з касами ПРРО, потрібно заповнити та подати Повідомлення J(F)1391801 до контролюючого органу. Детальніше, як це зробити — за посиланням