КЕП для ПРРО: види, можливості, та де їх отримати

Як електронний підпис впливає на український бізнес?

Електронний підпис суттєво полегшує життя українському бізнесу. Він має таку ж юридичну силу, як і звичайний, тому вважається надійним та непідробним. Застосовуючи е-підпис у своїй роботі, користувачі можуть укладати угоди швидко та без необхідності особистих зустрічей — це значно спрощує роботу і економить час. Підприємці, які надають перевагу електронному документообігу, на власному досвіді оцінили всі вищезгадані переваги КЕП й оптимізувати та вдосконалити бізнес-процеси за рахунок зменшення кількості документації на папері та необхідності вносити дані вручну.

Електронний підпис вже встиг стати незамінним помічником для кожного бухгалтера. Найпопулярнішим сервісом для українського бізнесу з використанням КЕП стала програма M.E.Doc для своєчасної звітності і миттєвого обміну електронними документами з контрагентами. 

Електронний підпис також знадобиться для роботи з програмними касами. У сучасному світі програмні РРО стали ефективною альтернативою традиційним касовим апаратам. Щоб авторизуватися і працювати у ПРРО, вам потрібен КЕП.

Як електронний підпис використовується при роботі з ПРРО?

Завдяки електронному підпису користувачі ПРРО можуть реєструвати всі необхідні дії та документи на фіскальному сервері ДПС. Наприклад:

  • відкривати та закривати зміни;
  • реєструвати електронні чеки; 
  • надсилати Z-звіти;
  • реєструвати чеки-повернення або сторнування.

Замовити КЕП можна у ТОВ “ЦСК “Україна” від Linkos Group, який є кваліфікованим надавачем електронних довірчих послуг і має розгалужену мережу представництв у всіх регіонах України. На сьогоднішній день існує 150 представництв ЦСК “Україна” в різних містах України. ЦСК “Україна” є центром з найбільшим покриттям, який закриває потребу бізнесу отримати КЕП навіть в найвіддаленіших куточках нашої країни. За час роботи центру видано понад 8,5 млн сертифікатів КЕП для фізичних та юридичних осіб.

кеп прро

Види е-підписів для ПРРО 

Для програмних РРО існує два види електронних підписів: 

  • Електронний підпис касира — КЕП, який потрібно окремо отримати для кожного касира (навіть якщо декілька касирів працюють з однією касою у різні зміни). Використання такого підпису полегшує контроль над операціями та бізнес-процесами, адже легко можна з'ясувати, хто продав конкретний товар і коли це було зроблено. 
  • Печатка для ПРРО — електронний підпис печатки підприємства, який видається для роботи різних касирів. Печатка для ПРРО є універсальною, тобто всі касири, які працюють на зміні, зможуть використовувати касу з такою печаткою. Достатньо однієї печатки для роботи різних касирів, які працюють позмінно з однією касою. 

Вартість кожного з них — 234 грн. на рік або 462 грн. на два роки. Ви маєте можливість отримати таку кількість номерних сертифікатів для печаток ПРРО, скільки маєте кас. До слова, необов'язково мати в наявності фізичну печатку при умові отримання сертифіката печатки з номерами.

Яка різниця між е-підписом касира/старшого касира та електронного підпису печатки для ПРРО?

  • Електронний підпис касира/старшого касира є іменним. Тобто кваліфікований надавач електронних довірчих послуг видає уповноваженій особі е-підпис із прізвищем, ім’ям та по батькові особисто за пред’явленими документами. У результаті, протягом роботи з касою лише власник цього електронного підпису може ним користуватися. Це суттєво впливає на моніторинг бізнес-процесів: ви легко можете зрозуміти, хто саме із ваших працівників та о котрій годині продав певний товар.
  • Печатка для ПРРО (електронний підпис печатки підприємства) є універсальною. Вона реєструється на саме підприємство, і є підписом підприємства. Суб’єкт господарювання має право використовувати одну печатку на всіх програмних реєстраторах розрахункових операцій (ПРРО), які зареєстровані на кожну окрему господарську одиницю, якщо такі ПРРО не потребують задіяння касирів. У разі, якщо при використанні ПРРО задіяні касири, то для кожного такого ПРРО необхідно створювати окрему печатку. Сертифікат на печатку може отримати керівник підприємства особисто або ж особа за довіреністю від керівника. Зразок довіреності для отримання сертифікатів печатки для програмного РРО можна завантажити за посиланням.

Де зберігати е-підпис, щоб його не загубити?

Багато підприємців звикли використовувати у роботі традиційний електронний підпис, який зберігається на токені чи флешці. Але нові технології дозволяють зберігати е-підпис в “хмарі”, де його неможливо загубити. 

CloudKey — хмарний захищений носій, який зберігається в сховищі провайдера довірчих послуг ТОВ “ЦСК “Україна” від Linkos Group. Це надійний і зручний формат зберігання електронного підпису, який у вас завжди під рукою.

Вартість CloudKey складає 594 грн на рік, або 1182 грн на два роки. До вартості входить отримання КЕП.

Дізнатися більше або придбати хмарний підпис ви можете звернувшись до нашого відділу продажу CloudKey — (044) 206 72 15.

Як згенерувати КЕП для ПРРО?

Для отримання електронного підпису для ПРРО на сайті uakey.com.ua в розділі «КЕП для ПРРО» необхідно:

  • сформувати рахунок та оплатити його, 
  • зібрати комплект документів, перелік яких наведено на сайті,
  • відвідати пункт обслуговування користувачів: оберіть той, що найближче до вас.

До речі, якщо ви вже маєте будь-який КЕП, його можна продовжити віддалено через сайт ЦСК “Україна”.

Як  зареєструвати електронний підпис для ПРРО у ДПС?

Усі підприємства, які користуються ПРРО, повинні обов'язково зареєструвати КЕП уповноваженої особи та/або печатки для РРО у ДПС. Це відбувається через Форму 5-ПРРО Повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого сертифіката відкритого ключа. У продуктах Linkos Group ПРРО Cashalot і СОТА Каса це зручно можна зробити у самих програмах.

Де ще можна використовувати електронний підпис?

Робота з ПРРО — не єдиний шлях використання е-підпису. Він також знадобиться для:

  • підписання звітності до контролюючих органів (Державна податкова служба, Державна служба статистики, Пенсійний фонд України, Земельний кадастр, РАЦС, Кабінет водія і т.д.);
  • програм для обміну електронними документами з контрагентами (M.E.Doc, СОТА тощо);
  • участі в тендерах на Prozorro;
  • вебсервісів та порталів для отримання державних електронних послуг громадян України.

Використовуйте ПРРО Cashalot та СОТА Каса від Linkos Group на противагу класичним касовим апаратам із КЕП від кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ТОВ “ЦСК “Україна” та йдіть в ногу із цифровими трендами. Ваші кроки до цифровізації власного бізнесу стануть прикладом для інших і ще більше наблизять Україну до європейських стандартів.